måndag 28 juni 2021

Reglar, våg och lod!

OK, det fanns inte mycket kvar att skylla på. Grunden och golvreglarna var på plats och en stor hög med regelvirke låg och väntade...
Jag bygger väggsektionerna på garagegolvet i så stora sektioner som virket tillåter, släpar dem på plats och reser dem upp. Sedan riktar jag upp dem i alla dimensioner jag kan komma på så att de står så rakt det går.
Så här långt har vi kommit hittills:




 














Innan jag bygger mellanväggen mellan garaget och förrådet måste de södra väggarna (de närmast kameran) byggas. Detta eftersom det annars inte går att släpa dem på plats och jag orkar inte lyfta dem på plats.
De är lite kinkiga då de är högre och innefattar lite dörrhål och såna jobbiga grejer...
Dags för lite ritningsångest! :)
Jag återkommer...

Inga kommentarer: